Rockidan sender dinosaur på banen

Efter næsten 40 års samarbejde med tyske Caparol har Rockidan fået ny leverandør på malingsiden. Fra april bliver det i stedet dinosauren fra Dinova, der kommer til at præge Rockidans spande.

Da Caparol i slutningen af 2015 opsagde 37 års samarbejde med Rockidan var det i første omgang lidt af en mavepuster for importøren syd for Aabenraa. Parløbet har gjort både Caparol og Rockidan kendte blandt malere i hele landet, så det er klart, at der kommer en identitetskrise, når den anden part pludselig er væk, fortæller administrerende direktør Jens Veibye Johansen, Rockidan. Han er anden generation i familiefirmaet, som drives sammen med broderen Lars.

Den nye situation fik brødrene til at afsøge markedet for alternative leverandører, og som i så mange andre tilfælde viste der sig at være andre fisk i søen.

- Vi har jo ikke for alvor kigget på andre damer, så længe vi syntes, vi var godt gift. Men heldigvis viste det sig hurtigt, at der i Tyskland var andre meget store leverandører, der sagtens kunne matche både produkter og kvalitet, forklarer Jens Veibye Johansen.

Dinova er et af de helt gamle malermærker i Tyskland, og firmaet er flere gange større end de allerstørste danske producenter. Produkterne spænder over maling til vægge og lofter, træværk, gulve og facader, og produktudviklingen på hovedsædet i Königswinter er ifølge Rockidan-chefen meget langt fremme i skoene.

- Tyskland er et kæmpe marked med mange store aktører, der hele tiden kæmper med hinanden om at udvikle malinger med nye egenskaber. Det betyder, at vi kan hente de nye muligheder til landet måske 5-10 år før de ellers kommer på hylderne hos en dansk producent.

- Vi skal adskille os fra konkurrenterne på vores viden, men vores arbejde med rådgivning og produkt-kendskab afhænger i høj grad af, at vi selv har nogen at spille ping-pong med - nogen, som har erfaringer fra en langt større skala. Det har Dinova, og det er de erfaringer, vi skal leve af at give videre til maleren, fastslår Jens Veibye Johansen.

Skiftet af leverandør på malingsiden får ingen konsekvenser for Rockidans andre produktområder, som f.eks. epoxymaling, akustikpuds og vægbeklædning.

Billedtekst

Når man skifter hovedleverandør efter 37 år er der meget der skal skiftes ud. Her er Rockidan-ejerne Jens og Lars Veibye Johansen foran virksomhedens spritnye Dinova facadebanner på Lundsbjerg Industrivej.

Det er i hvert fald på logofronten giganternes kamp, når Rockidan nu sender Dinovas dinosaur på banen i stedet for den stribede elefant.

Information / pressekontakt: Espen Keizer Nielsen, Rockidan: 74 61 33 66

Rockidan dinova
Dinova ind web

Download info

De viste billeder er eksempler, som kan downloades i fuld opløsning fra boksen herover.
Heri findes pressemeddelelsen også i traditionelt word-format.

Såfremt der i billedteksten opgives kilde eller fotograf skal dette medtages ved enhver offentliggørelse af billedet.

Billeder må kun anvendes i forbindelse med redaktionel omtale af Rockidan og/eller Rockidans produkter.
Enhver anden brug kræver specifik tilladelse.

Share/Save/Bookmark