Epoxymaling spærrer for radon

Rockidans vandige epoxymaling nedsætter radongennemtrængning til under 10% uden tab af gulvhøjde.

Opstigende radongas fra undergrunden har stor fokus i disse år, og der gøres meget for at minimere den sundhedsskadelige påvirkning i både bolig- og erhvervsbyggeri. Langt de fleste løsninger indebærer indbygning af et membranlag, som enten fylder i sig selv eller som kræver montering eller udlægning af yderligere lag for at skabe en trykstabil gulvflade.

Med Rockidans vandige epoxymaling NM 50 Aqua Super er det nu muligt at nedsætte gennemsivningen af radon til under en tiendedel. Det viser en laboratorietest foretaget på et svensk afprøvningsinstitut. Her testede man en spånplade malet tre gange med NM 50 Aqua Super. Det oprindelige radonindhold i luften på 2466 Bq blev af spånpladen nedsat til 1752 Bq og yderligere til bare 142 Bq efter 3 gange maling.

Med en reduktion på over 90% vil epoxybehandlingen således kunne hjælpe med at etablere et sundt indeklima i langt de fleste danske industri- og lagerbygninger, hvor radonindholdet i luften er over den anbefalede max.-værdi på 100 Bq/m3. En metode, der sparer virksomheden for at skulle igennem en omfattende og bekostelig rekonstruktion af betongulvet.

NM 50 Aqua Super er en af markedets stærkeste industrigulvmalinger og den eneste herhjemme, der tåler at stå under vand. Den vandige epoxymaling hæfter også til tætglittet beton og sågar fugtige betongulve med helt op til 100% relativ fugt.

Billedtekst
Rockidans vandige epoxymaling NM 50 Aqua Super nedsætter gennemsivningen af radon til under 10%

Påvirkning fra radon er skadeligt både i hjemmet, på arbejdet og i fritiden. Med Rockidans epoxymaling kan betongulve af enhver art sikres enkelt og rationelt mod den radioaktive gas.

Information / pressekontakt: Espen Keizer Nielsen, Rockidan: 74 61 33 66

Download info

De viste billeder er eksempler, som kan downloades i fuld opløsning fra boksen herover.
Heri findes pressemeddelelsen også i traditionelt word-format.

Såfremt der i billedteksten opgives kilde eller fotograf skal dette medtages ved enhver offentliggørelse af billedet.

Billeder må kun anvendes i forbindelse med redaktionel omtale af Rockidan og/eller Rockidans produkter.
Enhver anden brug kræver specifik tilladelse.

Share/Save/Bookmark